هدفون سونی MDR-1000X

هدفون سونی MDR-1000X

نوشته شده بوسیله: Khatibi منتشر شده در: وبلاگ ایجادشده در تاریخ: 2013-03-09 بازدید: 1206 نظرات: 0

هدفون سونی MDR-1000X با بهره‌گیری از جدیدترین استانداردها و تکنولوژی های پیشرفته

جهان اطراف را خاموش کنید! 

هدفون سونی MDR-1000X با بهره‌گیری از جدیدترین استانداردها و تکنولوژی های پیشرفته، نیاز تمام کاربران را برطرف کرده و می‌تواند زنگ خطری برای هدفون گران‌قیمت بوز QC35 باشد. شاید بتوان اصلی‌ترین ویژگی هدفون جدید سونی را موتور SENSE در نظر گرفت، موتوری که در عمل نیز می‌تواند ادعای سونی را اثبات کند.

کاربران می‌توانند تجربه حذف نویزهای اضافی را با فعال کردن حالت Optimizer بهتر از قبل کنند. برای استفاده از این حالت کافی‌ست کلیدی که روی گوشی هدفون تعبیه شده را فشار داده و نگه دارید. در این زمان، فایلی ۲۰ ثانیه‌ای که توسط میکروفون‌های داخلی و خارجی هدفون ضبط شده است، سه نوع ریتم مختلف را پخش می‌کند. با انجام این تست، مشخصه‌های سر شما به‌کمک موتور SENSE همچون اندازه، حالت موها و وجود عینک تشخیص داده می‌شود. تمامی این موارد در کنار یکدیگر می‌تواند تجربه بهتری از موسیقی را برای کاربران رقم بزنند. درواقع SENSE می‌تواند موسیقی در حال پخش را با توجه به اطلاعاتی که جمع‌آوری کرده است، تغییر دهد.

سیستم فیلتر نویز اضافی در هدفون سونی MDR-1000X عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و کاربران پس از قرار دادن آن روی سر، می‌توانند خود را در حبابی از سکوت ببینند. حتی زمانی‌که هیچ آهنگی در حال پخش نیست، صدای محیط به‌سختی شنیده می‌شود. زمانی هم که مشغول گوش کردن به موسیقی مورد علاقه خود می‌شوید، تقریبا غیر ممکن خواهد بود که نویز محیط شما را آزار دهد.

اگر بخواهیم مقایسه کنیم، سیستم فیلتر نویز محیط در هدفون سونی MDR-1000X در برخی مواقع عملکرد بهتری از بوز QC35 دارد.

تلفیق تکنولوژی و نوآوری

بدون شک سونی تمام تلاش خود را داشته تا محصولی درخور را پیش روی کاربران قرار دهد. درواقع مهندسین این شرکت تنها شعار نداده و در عمل نیز موفق ظاهر شده‌اند.

علاوه بر موتور قدرتمند SENSE، هدفون جدید سونی ویژگی‌های بسیار خوب دیگری نیز دارد که از جمله آنها می‌توان به Quick Attention (توجه سریع) اشاره کرد. این حالت زمانی فعال می‌شود که دست خود را روی گوشی سمت راست قرار دهید. با انجام این کار، سیستم فیلتر نویز و موسیقی در حال پخش متوقف شده و میکروفون‌های بیرونی هدفون، تمام صدای بیرونی را برای شما پخش خواهند کرد. این ویژگی بسیار کارآمد می‌تواند هنگام صحبت‌های کوتاه و موقتی، فوق‌العاده باشد.

همچنین امکان فعال کردن این ویژگی به صورت دائمی با فشردن کلید Ambient Sound (صدای محیطی) وجود خواهد داشت. به صورت کلی، هدفون را می‌توان در دو حالت مختلف تنظیم کرد: اولین حالت، معمولی یا Normal است که در آن تمامی نویزها و صدای محیط شنیده می‌شود. حالت دوم نیز صدا یا Voice نام دارد که با فعال کردن آن، فرکانس صدای افرادی که در حال صحبت کردن با شما هستند، به شکل بهتری شنیده خواهد شد. این حالت برای بسیاری از کاربران می‌تواند جذاب باشد. درواقع با فعال کردن آن، قوی‌ترین گوش‌های جهان را خواهید داشت!

به‌ گفته سونی، هیچ‌کدام از این تکنولوژی‌ها نمی‌تواند مصرف باتری دستگاه را تحت تاثیر قرار دهد و کاربران با یک بار شارژ کامل MDR-1000X، می‌توانند تا ۲۰ ساعت از آن استفاده کنند.

منبع : گجت نیوز 

تگ: هدفون سونی MDR-1000X

دیدگاهتان را بنویسید